Dominic Boutique devine Eco

Dominic Boutique respectă principiile ecoturismului, ca un generator de turism responsabil, prin dezvoltarea și promovarea acelor forme care au un impact negativ minim asupra mediului și asupra comunității și culturii locale, maximizând impactul pozitiv asupra economiei locale, generând venituri și locuri de muncă pentru comunitatea în care își desfășoară activitatea și, în același timp, contribuie la conservarea ecosistemelor locale.

Ecoturismul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  1. Minimizarea impactului negativ (economic, de mediu și social) al turismului.
  2. Generarea de beneficii economice pentru comunitatea locală și îmbunătățirea calității vieții și a condițiilor de muncă ale localnicilor prin utilizarea ghidurilor locale, cumpărarea de bunuri și servicii locale, utilizarea facilităților din regiunea dată.
  3. Conservarea și protecția naturii; ecoturismul implică participarea la protejarea ariilor naturale, conservarea biodiversității, a patrimoniului cultural local.
  4. Oferirea de experiențe mai plăcute turiștilor printr-o conexiune mai bună între ele și realitățile locale și facilitarea înțelegerii de către turiști a problemelor culturale, sociale și de mediu locale.

Planul de management intern

Dominic Boutique face eforturi susținute pentru a respecta principiile de ecoturism . Dorim să oferim servicii turistice cu impact minim asupra naturii și să creștem calitatea vieții în comunitatea noastră, prin protejarea și promovarea produselor, culturii și tradițiilor locale.

Obiectivele noastre:

  1. conservarea resurselor naturale, a patrimoniului istoric și cultural și reducerea impactului asupra mediului.
  2. stimularea dezvoltării comunității locale prin utilizarea resurselor umane locale și prin promovarea culturii și tradițiilor locale.
  3. asigurarea unor servicii sigure și de calitate și o implicare responsabilă în dezvoltarea viitoare a zonei.
  4. educarea și stimularea respectului pentru natură – conștientizarea atât pentru oaspeți, cât și pentru localnici.
  5. angajații și turiștii beneficiază atât de siguranța locului de muncă, cât și de activitățile pe care le desfășoară

PLANUL DE ACȚIUNE

  1. Conservarea resurselor naturale, a patrimoniului istoric și cultural și reducerea impactului asupra mediului

  2. Reducerea consumului de apă
    • folosim containere cu debit de apă controlabil în toalete
    • camerele au cabine de duș, nu căzi de baie
    • folosim o cantitate mică de apă atunci când udarea plantelor (udare se face mai ales în dimineața sau seara sau le scoatem în ploaie pentru udare și / sau curățarea frunzelor)
    • colectăm apa de ploaie și o folosim pentru a uda plantele
    • afișăm avertismente scrise în fiecare baie pentru a încuraja reducerea consumului de apă;
    • încurajăm turiștii să folosească prosoape pentru mai multe zile;
    • turiștii au opțiunea de a renunța la serviciile zilnice de curățenie.
    Reducerea cantității de deșeuri și de gunoi
    • achiziționăm materiale pentru a evita excesul de ambalaje;
    • folosim ambalaje biodegradabile cât mai mult posibil
    • pentru aprovizionare folosim pungi de cumpărături reutilizabile
    • am eliminat din utilizarea pahare de plastic, sticle, tacâmuri, boluri, farfurii, bastoane de amestecare.
    • încurajăm atât personalul, cât și turiștii să participe la programele de colectare, reciclare și reducere a deșeurilor;
    • colectarea și eliminarea tuturor gunoaielor;
    • subvenționăm (finanțare, muncă) și organizăm zile de curățenie pe malul râului Cimas din apropiere.
    Reducerea consumului de energie
    • camerele sunt ventilate natural – nu avem aparate de aer condiționat în niciunul dintre spațiile noastre.
    • lumina naturală este utilizat în mare măsură în timpul zilei
    • pierderea de căldură prin ferestre și uși este redusă prin etanșare adecvată, prin utilizarea ferestrelor cu geamuri duble și a benzilor izolante;
    • căldura este produsă prin utilizarea în principal a lemnului;
    • echipamentul electric este clasa „eficientă din punct de vedere energetic”;
    • lemn și alte materiale naturale (piatră etc.) au fost utilizate în mare parte pentru construcția clădirilor,
    • încurajăm turiștii să utilizeze transportul eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și să îi ajutăm cu crearea de rute personalizate cu cele mai mari economii de timp, combustibil și kilometri (de exemplu, furnizarea de informații cu privire la transportul public, precum și despre închirierea de biciclete, cărucioare sau cărucioare pentru anumite vizite);
    • încurajăm experiența de echitație
    • încurajăm angajații noștri să ajungă și să lucreze pe jos sau cu bicicleta
    • toate vehiculele noastre sunt bine întreținute (inspecție tehnică actualizată);
    • folosim vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil;
    Reducerea impactului asupra aerului, solului și apei
    • facilitățile și activitățile turistice (de exemplu, clădiri, alei) nu conduc la remodelarea terenurilor și nici la eliminarea completă a vegetației naturale, obstrucționarea luminii și a vederii etc.
    • deșeurile sunt depozitate numai în locuri special create pentru acestea;
    • nivelul obișnuit de zgomot produs de activitățile din cadrul complexului nu depășește în mod semnificativ zgomotul de fond al zonei;
    • unitățile de reparații și întreținere generatoare de zgomot sunt amplasate la distanță de zonele liniștite (dormitoare, grădină) și au un program alternativ cu momentul în care turiștii se află în interiorul unităților de cazare.
    • oferim turistilor posibilitatea de a se bucura de „pacea naturii”;
    • nu există mirosuri deranjante asociate cu emisiile poluante în aer;
    • incinerarea deșeurilor este controlată numai și nu provoacă degradarea vizibilă a aerului.
    Conservarea patrimoniului istoric
    • lucrările de restaurare au fost efectuate prin respectarea vechiului mod saxon de construcție.
    • clădirile renovate sunt în același loc și au același volum ca înainte de începerea procesului.
    • am folosit cea mai mare parte materiale de constructii vechi (grinzi de lemn, cărămizi, gresie), împreună cu piatră, toate achiziționate din zona.
    • am folosit pentru camerele noastre multe piese de mobilier antichități saxone care au fost salvate, restaurate și au acum un nou scop, să se bucure de oaspeții noștri
  3. Stimularea dezvoltării comunității locale prin utilizarea resurselor umane locale și prin promovarea culturii și tradițiilor locale:

    • folosim serviciile ghizilor locali pentru a prezenta atractiile zonei turistilor care ne viziteaza
    • personalul nostru locuiește în zonă
    • încurajăm și promovăm întotdeauna achiziționarea de produse și suveniruri locale;
    • folosim alte servicii din zonă: service auto, spălătorie, închiriere de cărucioare și biciclete etc.;
    Promovarea culturii și tradițiilor locale:
    • comunicăm turiștilor codul de conduită corespunzător în cadrul comunității locale
    • informam turistii cu privire la obiceiurile din zona; îi încurajăm să participe la festivaluri sau evenimente tradiționale locale, ar fi Haferland, Icon Arts, Transylvanian Brunch și așa mai departe.
    • scopul nostru în viitorul apropiat este de a servi în principal alimente locale, cu produse achiziționate de la producătorii locali (carne, lactate, legume, și fructe)
    • vom cumpăra suveniruri din zonă și le vom promova pentru oaspeții noștri
    • folosim elemente de decor locale și autentice, având propriul nostru concept de design Saxon Romantic  .

  4. Asigurarea unor servicii sigure și de calitate și o implicare responsabilă în dezvoltarea viitoare a zonei

    • în situații neprevăzute, avem o persoană responsabilă pentru abordarea rapidă și rezolvarea problemei;
    • turiștii au acces la o listă de informații de contact în caz de urgență: serviciul de pompieri; administrarea zonei naturale, salvarea montană, spitalul etc.;
    • toți angajații poartă echipament de siguranță atunci când sunt
    • personalul respectă toate protocoalele de siguranță impuse de autoritățile locale
    • există dezinfectant de mână în zonele esențiale ale proprietății, precum și
    • spălarea și dezinfectarea lenjeriei și prosoapelor se face prin servicii externalizate, o companie care utilizează detergenți și dezinfectanți profesioniști, aprobați de autoritățile sanitare.

  5. Educarea și stimularea respectului pentru natură – conștientizare atât pentru oaspeți, cât și pentru localnici

    • care să conducă la o participare activă la protecția zonei naturale remarcabile în care ne aflăm (Situl Natura 2000).
    • pentru a proteja și a face lucrări de conservare, trebuie să se instruiesc în mai multe moduri (cărți, întâlniri, lecturi) cu privire la fauna și flora existente în zonă.

  6. Angajații și turiștii beneficiază atât de siguranța locului de muncă, cât și de activitățile pe care le

    • în actualul context COVID-19, am luat toate măsurile necesare pentru a proteja atât personalul, cât și turiștii de îmbolnăvirea:
    • personalul nostru este instruit să aplice cu rigurozitate toate măsurile juridice interne privind prevenirea COVID-19. Fiecare angajat este informat în detaliu cu privire la măsurile esențiale de prevenire. Instrucțiunile de operare sunt îmbunătățite în mod constant.
    • am actualizat procedurile interne de lucru și am mărit frecvența de spălare a mâinilor și dezinfectare a spațiilor și ustensilelor în timpul proceselor de lucru (curățarea atât în bucătărie, cât și în zonele comune).
    • vă recomandăm plăți online sau prin transfer bancar. Pentru plățile la plecare, vă recomandăm să folosiți cardul
    • am actualizat procedura de curățare în camere, astfel încât timpul de curățare și dezinfectare a crescut.
    • angajații vor purta echipament de protecție (mască, mănuși) pe tot parcursul timpului petrecut la locul de muncă.
    • suprafețele sunt curățate, șterse și dezinfectate cu produse de calitate.
    • în procesul de dezinfectare acordăm o atenție deosebită mânerelor, comutatoarelor, prizelor, tuturor suprafețelor plane etc.